onsdag den 20. oktober 2010

Nå, det har været et stykke tid siden jeg har sendt noget. I mellemtiden græsset har været stigende, og min troværdig John Deere 750 traktorer klipningsdækslet endelig lidt støvet. Vi har næsten 4 hektar at beskæftige sig med, og trække huset, laden, udhuse mv, har vi nok tæt på 3 acres at klippe.

Da vi flyttede her i 1985 fra en lille by parti (i en stor by), havde vi ingen erfaringer vedrørende denne mængde klipning. For 1. par år gik vi igennem 3 eller 4 skubbe plæneklippere og en \ "hånd-mig-ned \" Sears havetraktor min far havde givet mig. Den \ "værftet \" havde en række hindringer, der ødelagde 2-3 slåmaskiner (bøjet skaft). At være uerfarne (og idealistisk), vi brugt måske op til 15-20 timer / uge slåning med udstyr designet til en by parti (det virkede som mellem min kone, ældre børn og mig selv, at vi var slåning konstant). På et tidspunkt, hvor havetraktor og plæneklipperen gav ud var jeg gør hele området med en ukrudt Æder (Jeg skulle have været forpligtet til en pyschiatric evaluering i det mindste!).

Anyway, i 1987, kom jeg til mine sanser (min kone ville anfægte, at jeg nogensinde er kommet til mine sanser!) Og investeret i en John Deere 750 traktor med en 3 punktsophæng bagmonteret 60 \ "klipperen, der løb PTO). Dette håndteret størstedelen af klipning. Men på grund af min elskede kones oprettelsen af en forhindringsbane med hendes stadigt stigende haver, vi måtte også hånd klippe tæt på en hektar. Og oven i det er @ # * & # weed-tæv !!!!! Det store traktor med bageste mount plæneklipper er fremragende til klipning store, frie arealer. Men ......... vi ikke har store, uhindret områder, undtagen for den bageste 1 acre felt.

Så ... i løbet af de år, synes det vi har brugt 10-20 timer / uge kæmper en forgæves kamp for at holde græsset klippes og ukrudt under kontrol. Så ... i mine fantasier, jeg har forestillet mig en eller anden måde finde ud af hvordan man kan skære ned på mængden af opslidende, opslidende arbejde brugt til at opretholde vores areal. I min fantasi verden (for de sidste 2-3 år) var et nul-turn plæneklipper.

Nå, i sidste uge JD klipperen endelig rustet igennem efter 23 års tro tjeneste. Hvad de skal gøre, hvad gør ???!!! Sandfærdigt, kan jeg ikke lide arbejder under pres, og havde ikke regnet på, at dette sker. Anyway Jeg ringede John Deere og fandt ud af det ville koste omkring $ 2500 for en udskiftning klipperen. Ingen måde havde jeg lyst til at bruge dette beløb, især i betragtning forhindringen selvfølgelig, at vi har. Så jeg besluttede at forfølge min fantasi på en nul-turn klipper ......

Stay tuned .....