torsdag den 15. juli 2010

Precedential Nr. 3: At benaegte 2 (f) Krydsegenskaber, TTAB mener Hollywood og Bollywood Ikke Juridisk aekvivalenter

Den TTAB fandt, at Bollywood ikke er HOLLYWOOD, og at købte ned gardinet om dette Sagsøger's forsøg på at registrere varemærket THE Bollywood REPORTER for aviser og online-publikationer inden for underholdning. Bestyrelsen fandt, at sagsøgeren ikke kunne påberåbe sig sin tidligere registreringer for The Hollywood Reporter til at etablere opnået fornødent særpræg i henhold til artikel 2,41 (b). In re Nielsen Business Media, Inc., 93 USPQ2d 1545 (TTAB 2010) [precedential].


Som svar på et § 2 (e) (1) blotte beskrivende afslag på sin intent-to-anvendelse i de Sagsøger gjorde gældende, at varemærket THE Bollywood REPORTER havde opnået fornødent særpræg og var derfor registreres i henhold til § 2 (f). Det påpegede regel 2,41 (b), hvori det hedder, at \ "[i] n givet fald ejerskab af et eller flere tidligere registreringer på de vigtigste register ... af samme mærke kan accepteres som umiddelbart vidnesbyrd om særpræg. \ "Med andre ord, hævdede ansøgeren, at det kunne \" tack på \ "anvendelse af den registrerede varemærker til sin nuværende mærke med henblik på overførsel af særpræg det nye mærke.

Undersøgelse Attorney Julie A. Watson konkluderede, at varemærket THE Bollywood REPORTER er ikke det samme som eller retligt ligestillede med mærket The Hollywood Reporter. Bestyrelsen aftalt.

For at opfylde de juridiske ækvivalenter test, Varemærkerne skal skelnes fra hinanden eller skabe den samme, fortsatte kommercielle indtryk, således at kunderne ville opfatte de to varemærker som det samme varemærke.
Bestyrelsen fandt, at her, mærker der ikke er juridiske ækvivalenter, fordi de har forskellige betydninger og giver forskellige kommercielle visninger.

"Bollywood" er "den extravagantly teatralske indiske film industrien." Hollywood "er" midt i den amerikanske film industrien ligger i Hollywood, Californien. "THE Bollywood REPORTER midler og skaber kommercielle indtryk af en nyhedskilde om den indiske Filmindustrien mens The Hollywood Reporter midler og skaber kommercielle indtryk af en nyhedskilde om den amerikanske film industrien.
Sagsøger svagt hævdede, at \ "der er kun én ligegyldig forskel mellem varemærkerne \": den substitution af et B for en H. Hver af de varemærker, henviser til en filmindustri.

Ikke så hurtigt, sagde bestyrelsen. At en lille skrivelse gør en STOR forskel i betydning!

Og så bestyrelsen bekræftede registreringshindringer.

TTABlog kommentar: Jeg har aldrig set en Bollywood film. Jeg har ikke været i Dollywood. Jeg har været til Hollywood. Hvad med dig? Hvis Dolly Parton nogensinde gør en Bollywood film, ville jeg gå til Hollywood for at se det.

Det handler om det bedste jeg kan gøre med hensyn til at kommentere denne sag, som næppe til at fortjene den \ "precedential \" tag.

Tekst Copyright John L. Welch 2010.