tirsdag den 8. december 2009

Skywatch Fredag: Alperne




I sidste uge, jeg fløj tilbage til Milano fra London. Det var en flot klar dag, med næsten ingen skyer, der giver en vidunderlig udsigt over Europa nedenfor. De hvide klipper i Dover, Seine snor sig gennem Paris, Eiffeltårnet og Versailles - de var alle tydeligt synlige.

Trods oohing og aahing for de fleste af turen selv, var det ikke falde mig ind at jeg havde mit kamera i min taske, indtil vi nåede frem til Alperne. Og gudskelov det endelig gjorde, fordi der showet rigtig i gang. Først var der de lavere bjerge, afbrudt af lange, vride dale med små huse klynger langs bunden ...








Men da vi kom ind i de høje tinder. Hvor var vi egentlig? Jeg er ikke sikker. Kunne det have været Mont Blanc og Matterhorn i billederne nedenfor? Jeg ønsker flyselskaber vil fortælle dig, hvor du var oftere. Tysk Wings bruges til at få vidunderlige lille skærme spredt rundt om i kabinen, der viste du din rute, og præcis hvor flyet var kommet til, men selv synes de at have indstillet det.




Hvor vi var, det var en flyvning, jeg vil ikke glemme.




For flere store billeder af himlen og fra himlen, så tjek den Skywatch fredag site. Af de billeder der allerede er sendt i denne uge, nogle af mine favoritter var på Stony River i Irland. Nyde.