mandag den 1. december 2008

Foto Fredag-frys billede-Arquebus

Det synes gerne aldre, siden jeg lagt noget her - jeg har haft en frygtelig lungebetændelse, der nu endelig begynder at gå. Det ser ud som om jeg har været syg i uger og uger. Mit kamera er blevet mødet forlornly på mit skrivebord, rensede af batterier og SD-kort. Jeg har kun forladt hus for virkelig væsentlige ting og kun virkelig været her i gaden eller rundt om hjørnet.


Emnet for Foto fredag i denne uge er "freeze frame 'og fotoet Jeg troede var bedst for det er den tredje en, når jeg formået at fange snude flash fra arquebus.

En arquebus er en tidlig form for 15. århundrede pistol. Den arquebusiers blev kaldt handgunners på engelsk fra den foregående type pistol kaldes en handgonne, der var temmelig meget en lille håndholdt kanoner.


Denne arquebusier lægger den klump [klud eller papir] i den tønde af arquebus - han tidligere havde sat sortkrudt [pistol pulver] i tønde, men de forskellige billeder jeg tog ikke slå ud, fordi den scene havde så meget gang i baggrunden. Oprindeligt skudt [a føre bolden] ville også have været sat i gevær og holdes på plads af WAD-dog på den middelalderlige fair kun sort pulver bruges til at give den virkning, uden at de faktiske kugler.



Så ram stang blev brugt til tamp ned skudt og tot




 Den arquebus har en matchlock-en slags' s' formet indretning, der automatisk lyser det krudt, når de udløser er trukket. Den 'match' er et tov lægges i blød i saltpeter kaldes en "langsom match ', fordi det brændte langsomt [og forhåbentlig sikkert, hvis du var en Gunner].
Det er instant det krudt eksploderer og snude flash [det synlige lys produceret fra forbrænding].
 Den instant efter pulver blinker - når området er fuld mennesker fyring arquebuses, det sted, ender fyldt med en tyk røg.

Dens ikke svært at forestille sig, hvor meget værre en slagmark ville have været med kanoner store og små buldrende væk samt disse tidlige våben - ikke at forglemme sværd tørner og mænd og heste skrig.

Selv her, under kontrollerede forhold på et middelalderligt fair, folk i baggrunden, er der plukker deres ører med deres fingre-støjen er intens og forlader ører ringen for aldre bagefter.


Tags: , , , ,