lørdag den 1. august 2009

Oprindelsen af en titel


Børn af de farvande, er titlen på min seneste. Det er den engelske definition af et japansk ord mizuko. Og relaterer til ideen om, at livet er et kontinuum; mizuko er væsener, der dør i livmoderen enten til abort eller abort. For mange i Japan, er det tanken, at fostre ikke babyer endnu, men de er også mere end blot "en klump celler. " Jizo er beskytter af mizuko, sortere deres skytshelgen. Nogle japanske gøre mindesmærker for deres forsvundne børn på Jizo helligdomme.
Jeg hørte om denne tradition i en artikel i New York Times af Peggy Orenstein år siden. Det trøstede mig, når jeg har haft en abort (jeg har haft to.).
Mens jeg var at skrive en bog, jeg gjorde mere forskning på mizuko og Jizo og fundet denne forhandler, der sælger håndskårne Jizo statuer. Jeg var nødt til at have en. Så nu har jeg Jizo på mit kontor.
Jeg tror vi alle på et kontinuum. Ingen af os har nogensinde gjort, og vi er altid i en tilstand for at blive. Så det passer min historie siden Billie, Trish og Will kæmper alle med spørgsmål Hvem er jeg? Vi alle stille os selv det spørgsmål fra tid til anden og svaret ændringer i hele vores liv.
Det første spørgsmål det blandede Kyllinger bede om deres chats er "Hvad er du? " Du kan lytte til mit svar her. Hvordan vil du svare enten spørge-Hvem er du? Eller hvad er du?