tirsdag den 16. juni 2009

Internetchat 'Dupes er Castro '

Af Emilio San Pedro
BBC News

En cubanske eksil blogger fra Miami siger han brugte en kvindelig internet alter ego at få adgang til et medlem af normalt uigennemtrængelige familie af Fidel Castro.

Luis Dominguez sagde han brugte det tegn for at starte en online-forbindelse med 40-årige Antonio, søn af den tidligere leder hr. Castro.

Han nægtede at undskylde for bedrag, siger han ønskede at vise "overdådig livsstil" af Castros.

Cubanske myndigheder har ikke fremsat bemærkninger vedrørende online chats.

Dagligdagen

Mange internet-brugere har været involveret i en række flirtende chats kun at finde den person, som de har mødt på nettet er ikke som de siger, de er.

"I Cuba mennesker sættes i fængsel for ingen grund overhovedet. Deres rettigheder krænkes ... Så hvorfor kan 't jeg gøre det samme for dem har jeg ingen anger helst"


Luis Dominguez

Som enhver, der dækker cubanske politik og Castro familie ved, at få adgang til nogen form er langt fra nemt.

Castro-familien har haft en massiv sikkerhed cordon omkring det i årtier - en stor del på grund af de mange forsøg på at fjerne øen 's kommunistiske regering fra magten.

Hr. Dominguez anvendes Antonio Castro 's påståede svaghed for unge kvinder og sport.

Hr. Dominguez skabt Claudia, en 27-årige colombianske sports journalist.

Claudia taget kontakt med Antonio, og de chattede på og uden for en otte-måneders periode.

Antonio delt detaljer af hans daglige liv i Cuba og hans rejser rundt om i verden med hans onkel Raul, den cubanske præsident, men afslørede ikke nogen statshemmeligheder.

Men, hr. Dominguez siger, at ved at vise, hvad han beskriver som overdådig livsstil de Castros bor i et kommunistisk land som Cuba, han har opnået sine mål.

Hr. Dominguez har offentliggjort billeder og dokumenter fra hans chats med yngre hr. Castro på hans blog.

Han nægter at undskylde for at overtræde Antonio Castro 's privatliv.

"I 'ma cubanske og jeg ' ma cubanske amerikanske og jeg har ikke været i stand til at gå tilbage til mit land siden 1971, da jeg forlod.

"Jeg bruger uanset værktøjer jeg nødt til at være i stand til at komme tilbage på disse mennesker. I Cuba folk sættes i fængsel for ingen grund overhovedet. Deres rettigheder krænkes ... Så hvorfor kan 't jeg gøre det samme til dem har jeg ingen anger overhovedet. "

De cubanske myndigheder har ikke fremsat bemærkninger om chats, men Claudia siger forholdet er gået kold.