tirsdag den 20. januar 2009

bj?eklang de ivories - Boston MA til Montclair NJ

Jeg tager min tid, sig fint i efter?t brise, ingen tid til at sove, steder at v?, men alle med ease.taking det all-in, det er ingen synd at jeg kan free'cause det bare mig, min stemme, mine historier og disse elfenben keys.We gjorde det til masseproducerede achu-setts l?g aften. Eller MMMM, Asss, Achu, setts. Eller Massa, tygge s? Eller MassAcchewy. Han han. Det er sent som jeg skriver dette. Kan du fort?e? Det er en god tilstand. Jeg elsker de gr? freeways. Java V?lse i Chelmsford MassAchhhh er stille et oxymoron, p?n vidunderlig m?. Typiske cafe med kager, te og kaffe, sidled med en gorgeous flygel, kabaret stil tip jar og en fuldst?ig bar med cocktails. Jeg vidste ikke, hvis jeg ?ede en kosmopolitisk martini m?p?nternettet, eller en kop te, da jeg sang mine sange til en smuk crowd. Kunstf?ig, formoder jeg, er den udl?de ord. Lidt tomt, var det svar, vi fik fra m?den, bortset fra nogle f?idt h? klap, der er, tror jeg, en h?g m? at sige "mangel p??klappede og stomping, hooting og hollering. Jeg siger det kun til dem, der var ikke i vores lille part af 5, som omfattede mig, Melissa, Christie Leigh, hendes s?r Silvia og ven Bernie. Vi er alle var livet for den part, is?sweety Silvia, der sang alle de noter med os, da vi sang, omend h?e, og i en anden oktav for os. Hun var yndig sk? han han. Men resten af crowd var snarere mute, undtagen naturligvis i vores sange, n?de afhentes deres samtaler, som om vi ikke var her. Funny hvordan underholdning opfattes. Det er enten ses som baggrundsmusik til h?samtaler, eller du fuldst?ig fokus. Intet i mellem really.Christie lad os sidde i for hendes regelm?ige gig, faktisk, og det var faktisk ganske p? jeg ??e det sjove med ovenn?te stk. I sandhed, vi havde en hoejovnskoks, og en velkommen introduktion til dette meget smukke land. Vi choofed off Boston (40 minutter) efter gig, i beg sort af natten, men med masser af kraft i vores lunger, som vi sang sange om hver exit p?ej ned. Jeg tror, jeg allerede har n?t dette, men Melissa er en omvandrende musikalsk. Hvis jeg n?e s?n noget som "Hey tage dette exit 241 op her", hun synger den "hey .... . skal du tage (h?e oktav) 2.4.1 (lav) op (h?her ... "lang vibrato. Ha ha. Det er sjovt. S?jovt, I'm fange den. Derfor mener jeg, at resten af turen skal blive sunget, ikke mere snak. g?ingene m? mere interessant, i det mindste i car.We ankom til sydspidsen og fundet (ingen m?, det er tilf?et, vil, fantastiske) en parkeringsplads. Det er ligesom v? $ 45.000 om ?t for en parkeringsplads i dette kvarter. Jeg ved det. Vi gik til et ?nt hus, og de fortalte mig, s?eg ved, det er sandt. Really, det er. Men vi har fundet en stedet for den bl?arriormobile. Chris Marston, vores v? for den sovende del af vores Boston tur, m? os p?j?t og gik os i. Han er ogs?ores Boston Songsalive! koordinator og en advokat, der k? sit eget advokatfirma. Min favorit del om hans sted er hans to hunde, Tiki og Bailey, den mest yndig pint st?lsessorteret muppets du nogensinde ville m?. Bailey er ligesom denne chokolade krakelering, eller en kr?t fusk kage, som er p?t?lse med en indsats p?ire ben og kr?t h?(mini pudelhund) med ?, der er dybere end nogle menneskers sj?. Han er s??og s?ys. Absolutely yndig. Tiki er en mutt i sort/hvid og sort, der er p?t?lse med en fed kat (st? end Bailey) og foretr?er at springe alle over dig, slikke hver del af dig, og ikke vide, hvad "nej" betyder, n?det drejer sig om mere kr?t hengivenhed. Jeg elsker disse hunde. Chris har den vigtigste aktiv i sin stue, en baby grand, og det er midi og tilsluttet Digital Performer om hans Mac. N?museklik og han kan optage et helt album i hans dagligstue. Det er virkelig fantastisk. House koncert nogen?  Chris Marston og Jeg duknakket, Boston stil . S?g formiddag kom for sent. Jeg ?ede ikke at komme ud af sengen. Men en gr?e soja latte bad mig om at frigive ark. Vi tog Bailey og Tiki for en g?r gennem Boston sydspidsen gaderne, og alle hunde sniffed hinandens Butts og socialized, (som du g??n s?g), mens vi voksne bestilt vores foretrukne drikkevarer og stooped p?oston Brownstown trapper (som du g??n s?g) . duknakket er en v?ntlig og popul? Boston weekend tidsfordriv. Du snup en drink og en avis, og helst en s?und til at tiltr?e bes?de, som regel af det modsatte k?ort, og du sidder p?n andens trapper fald i solen, blandt en masse folk, og, ja, nedlade sig til. Bare h?e. Blot m?e disse skridt med gamle kl?nde gummi ... s?g eftermiddag begyndte vi, hvad der vil v? en  ew l?de tradition, de Songsalive! sangskrivning kritik workshop p?lle Asien i Cambridge (Mass Ave) . 2pm start, og vi havde en masse sangskrivere klar til at dele deres sang for nogle tilbagemeldinger fra os alle. Det var en stor eftermiddagen sang deling. Mere deets for fremtidige dem www.songsalive.org/boston . Derefter Melissa, mig selv og Christie Leigh sprang op hver igen henholdsvis og sang nogle sange. Mere fans viste sig, ?ik tungere og kinesisk mad wafted fra k?net. A nice eftermiddag med sang, og Red Sox var selv spiller (mute gudskelov) p?ar's TV. Jeg var sultne, da vi alle var, s?hris henvendt os til den bedste thai sted i byen, og s?iger han, om Mass Ave modsatte Berklee College. Det var l?ert.

Got m? hurtigt. Efter?t er mere udbredt her. Vi hoppede i metroen downtown efter Christie Leigh's (nedenfor) invitation til at sidde p?endes open mic p?B p?eacon Street, Boston. l?g med min vin og tanker af u  niverse. sparket tilbage, sang et par p?IC ( og guitar ... jeg havde en vabel efter f?e vers!) .. Jeg er en pianist goddamit!, og min energi subsided. Men det har v?t rart. Vi subwayed den tilbage til Mass Ave, og hopped i bilen. ? min gud ... vi har brug for en parkering stedet. Min ven Rick sagt, tale med Josephine Boston parkering gudinde. Og s?eg gjorde. Jeg ringede til min k?ighed p?elefonen, og han sagde, at der er en, lille, men et godt match. Vi kom tilbage, og ?min Gud var der en parkeringsplads p?tedet. Den eneste parkering stedet i hele 1 mile radius, og NO parkometer. Gratis for alle dagen. Det er s?orbl?nde. Jeg f? mig s?luttet til str?at universet, s? tilpasningen. alt, hvad vi hidtil har gjort p?enne tur har v?t en nem flow, og bare kommer til os, i nemme m?r. Det er en ganske mirakel til rent faktisk se, at i aktion. bevidne, n?man er tilsluttet, eller tilpasning, og s?r alting omkring os.  Bladene falder og vinden er frisk, men solen skinner. I dag er vores tredje og sidste dag i Bostonia, jord af smart modet?lille mutts og store tr?, var en dag i walking gaderne. haft et godt bes?ed Peter Spellman over p?erklee , derefter ned Charles River til byen, Commons, op Newbury Street, Nogle fisk og skaldyr p?en ber? Spillekupon Jacks (herunder naturligvis deres clam chowder), derefter Boylston og tilbage til sydspidsen for et bes? bes?ingen over p?onicbids. Vi gik 4 timer i dag. Good stuff! Livet er ikke v? at leve, hvis du ikke kan "f?, og jeg mener virkelig feeeeel dit milj?vis det betyder at forbruge de lokale aviser, eller f?arer af omr?t, eller g??aden, eller som opfylder alle de mennesker, og/eller samtlige af ovenst?de. Jeg elsker at g?il hver by og g?lle de ovenn?te. Jeg ford?de lokale aviser, jeg spiser det lokale f?arer ( og vin/? ?er jeg at lugte, se, smage p?ultur og gader og tale til sit folk. Boston er en by, der svarer til Rom Italien, hvor jeg f?, at jeg kan g?ele dagen og ikke til at kede. Jeg elsker denne city.We hopped i vores nogensinde akkumuleringsbetingelser bil p?mkring 4 og ledes ned i I-90 i retning Hartford og derefter p?ew York. Tid til at sparke tilbage i New Jersey for en magi, f?i g?gal i Manhattan (jeg kan ikke vente! ) Det var en let-drevet, og vi var hurtigere end forventet. Alle ved MA og CT vi var de eneste biler p?ejene. Helt ?nt rum og gratis veje, med dejlige synspunkter. Det forekommer meget fisefornem til at leve i Connecticut. Jeg kan forestille mig nogen sige (naisly med lavere knibe munden gamle New England accent), "oh yieeesss. Jeg bor i Connecticut. Jeg slid tiger tand rygning jakker, fl?bukser og ruskind bukser og en alpehue og r?igarer ser p?in yacht i bugten. S?n g?u. "Alt er s?... uber? n?en som en postcard.Montclair NJ, bortset fra centralt kontor for Musikere Atlas, er en anden smuk fisefornem forstad uden for New York, og vi ankom lige i tide til en sk?af ris og hop i seng. F?eg f?under ark, jeg sidder og skriver til dig. Jeg m?ige, LA synes for langt v? Jeg er i en eftert?som stemning. arbejder p?n ny sang med en krog, at g?s?n her .... adskilt fra min sande gl? af musik, sang og storywhen ikke at d?e, fortr?arises.I foregive at v? stor, st? og feistyBut virkelig jeg er bare en Troubadour ladyI kan b? diamant halsk?r og lange kjoler , Walk ned sideskib i h?ellsAnd jeg kan handle plagede i alle sorte leatherBut virkelig jeg er bare en Troubadour lady.Something dybt vigtigt beh? jeg at sige. Jeg f? meget med hensyn til tilpasning. Dette er en ny f?se af, v?fra produktioner, begivenheder, iv?s?eri til drift af organisationer, I'm tappe ind i mit inderste kreativitet. Bits af sange er at spr?e sig at v? skriftlig, og jeg ser frem til at f?min ? i New York p?nsdag. Her er et digt jeg skrev i New York 2 ?siden. jeg igen at l? den i aften og gen?es min f?sesm?ige vortex. New York vil v? godt for mig, min sj?og min kreative safter. bj?eklang de ivories i New York g?ig vil v? en kabaret stjerne, Broadway star , Billy Joel synger Uptown pige, en jazz sangerinde, en rockstjerne eller det hele. Goodnight!

New York midnat udtrykke. Nu er det.
kaos.
p?aden
i mit hoved
p?V
i rummet.

Jeg st?uskyldige.
det swims omkring mig.
Jeg bor i stumfilm.
BAM ... hurtigt
rasende
brand
st?
midnat udtrykke.
sove i Bronx,
duftende dyb historie
race, tro, industrialiserede affald,
giftige for mit system,
rodet, beskidt,
hvordan kan folk leve som dette?
.. om fasts?else for en smag af hjemmet,
ikke skal komme s?et
f?se utilpas.
New York, New York, k?e jungle
mennesker k?er for at holde sig i live
dyin 'indefra men sulten gerne tigre
hurtig og rasende de push
whoosh g?toget gerne
j?r og jages,
undergrundsbane hastighed og b?ne laver tricks street side.
g?e ved, hvad der foreg?i det sydlige?
intet kommer ud af denne drengens munden men
"Ja, vil k?mit k?dyr firben
fik ingen sygdom "
DIS-nem vores nation
er set p?isse gader
eksemplificeret tre gange klappen.
hvad nu?
Jeg er alene med mine tanker om dette
Hvordan g?eg det klart,
uden opfordring frygt.
mens t?r vaskes v?i oversv?lser i New Orleans.
hvor er vi alle g?erfra?
frygt er den ene ting stopping.it.all.
Jeg overvejer, mens jeg venter p?in pizza slice
fyldt med ost, fedt og min Gud, det er l?ert,
ned i alfabetet byen, med sleaze og
cubanske restauranter med melodiske guitarer og stemmer og tromler
og ?g vin bar og unge piger med tats
og sort Baretter og stribede str?r.
sover p?aden.
hun sover. eller dribbles ikke er sikker.
Jeg spiser. Jeg ser mig omkring og finde I'm i helvede
hvordan ironisk, som jeg er forelsket med det hele.
det drev min kreative Muse
og jeg n?er at v? det
men i det i alle tilf?e.
lever i bedste velg?de jeg ogs?ig med det, k?igt det
klarer sig i det, en f?se af det.
hvad nu?
Jeg synes, tastaturet og
f? ivories p?-note,
en dukkert bar at
letter mit hum?
Jeg drikker billige ?
Magien i nederste ?ige side.
New York City har mig af krogen, linje og sinker
og jeg er ikke fint med hvad jeg ser,
den sorte konkrete legepladser,
og en by miste tid.
ingen tid, hele tiden, hver gang
mennesker hurtigt fremad
i dit ansigt.
.. og h?e lastbil lyde og taxi f?hus, der ikke stopper, n?du
s?e din h? op h?g sige "stop" Jeg krydser dette helvede gaden.
"stop" med kakerlakker og sandkorn p?it glas vand.
"stop" med urin ned p? linje
mennesker lever med denne g?til arbejde og tilbage
og de kan ikke se denne enkle kendsgerning,
de lever i tunneller p?ej til eller fra her til der
tunneler under vejene, labyrint af koder.
"stop" de chatter ind i mit hoved af frygt og 9/11 og klubber, der ikke betaler
eller overlade det tvetydige ligesom de ikke ved, hvad en kunstner behov.
Hvad betyder en kunstner har brug for?
den f?se af sammenh? ...
hviskede mine tanker .... g? de kender,
... g?e ved, hvad der virkelig foreg?
er vi alle s?entrifugalpumper til vores egen ?lik
vores egen rejse?
var denne bog virkelig skabt for mig?
"go" med mit hjerte, min puls, det instinkt for at v? i live, og nyd dette hurtige
rejsen,
Det trick, det entrancing f?sen af at leve p?anten og f?se
historie, .. p?2. gade.
hvor jeg holdt sidste ?
i 5 stjernet helvede
og endelig, endelig
udf? p?roadway med et python p?et.
New York City r?uset.
Jeg har gjort det.
hvad nu?
Hvordan f? det?
what's reelle mit hjerte min ambition at vide
.... at vide, har jeg tog hvad jeg ?ede at g?
i'92, som jeg rollerbladed gennem disse dampende gader med Backstage mag i mine h?er
og dr? i mit hjerte,
og naivitet
i mine lunger og alt, hvad jeg mente var sjovt og koldt og varmt
og alle de ting, der g?at en kunstner i live, ?er, voldsomt efter og tigger om en fase
til at blive h?
lever af adrenalin og h?e dr?, ambitioner ud i livet
Jeg ?er at blive h?.. New York City. vil du h?mig? synes du mig? ?er du mig?

Men jeg har gjort det.
allerede.
Jeg har gjort det virkelige
og levede Broadway
og det lykkedes
uanset at succes betyder? hvad betyder det egentlig?
denne konstante brand i min mave, der siger
mere mere mere
Hvad nu?
Jeg henvender mig til burbs
store huse, store vinduer
fancy Mercedes SUV'er og jeg sidder her p?ofaen
undrende.
hvad nu?
mens ... en gammel dame d??t hospital og jeg har forladt bedriften min vens baby
s?olige og bl?
hun smiler
med uskyld moder natur
hun calms mit sind.
Den uskyld b?
minder mig at jeg skal se p?ivet gennem et barns ?
p?lle tidspunkter
at overleve
min egen ambition.

hvad nu?
Now. Nu er det.

Jeg ind?er i
Jeg neds?es til Dreamland at puste nogle mere
og f?den bl?immel sl?det varme
minde mig om livet og k?igheden og Californien og lidenskab stigende, coursing gennem mig
. Jeg lever et ekstraordin? liv.
give mig en anden skive.

Gilli m?n. 10 sep. 2005. Manhattan.